Hívj! Munkanapokon 17-19h között: +36-30-554-8967
kriszta@kerekikriszta.hu  

Pin It

Hogy legyen pénz a vállalkozás indulásához? Vagy hogy elég elszánt legyél?

Igen, ezek mind fontosak lehetnek. Ám a félretett pénz elfogy, az elszántság kifullad, hacsak...

 

Biztosan tudod, hogy kelendő lesz a portékád?

  • Persze, a család is odavan az ötletért!
  • Most annyian csinálják ezt, nyilván nem véletlenül.
  • Már adtam el belőle párat, kicsit jobban odateszem magam és menni fog.
  • Körbenéztem és senki nem foglalkozik ezzel.
  • Nekem olyan jól jött volna, ha lett volna ilyen, amikor... majd most én megcsinálom.

Sorolhatnék még tipikus gondolatokat, amiért úgy gondoljuk, vállalkozásba fogunk.

 

Egyetlen közös, ámde hatalmas hibája van a gondolatmeneteknek:

Nem a vásárlóról szól!

 

Ahhoz, hogy az ötletből életképes dolog legyen, a leendő vásárlók fejével kell megtanulnod gondolkodni. Néhány példa:

Ajándékot keres?

Merre fog elkezdeni keresgélni és miért? Vajon ha meglátja a te cuccodat, mit gondol róla (őszintén!)

Nemrég futottam bele: valaki 50. házassági évfordulóra keresett ajándék-ötleteket olyan párnak, akik nagyon gazdagok, ennélfogva mindenük megvan.
Tudod, mit ajánlott a kérdezőnek egy kézműves?

Lábtörlőt!

Nem hittem a szememnek. Oké, hogy egyedi felirat lehet rajta - de egy lábtörlőt? Egy házassági évfordulóra?

Amikor valaki teljesen bele van bolondulva a saját ötletébe -ami más körülmények között tényleg remek lehet, pl házavatóra-, könnyen célt téveszt, utána meg nem érti, hol a hiba.

 

Szolgáltatásban gondolkodsz?

Vajon az ügyfeleid mire vágynak igazán, amikor keresgélnek? Mit is keresnek? Mi tartja őket vissza attól, hogy lépjenek?

A minap a párommal ettünk volna valamit gyorsan, betévedtünk egy egészséges ételeket ígérő kis helyre. Nem akartunk mást, mint új ízeket, miközben nem érezzük magunkat kényelmetlenül; ehelyett tanácstalanul álltunk a kínálat előtt, mert nem értettük pontosan, melyik micsoda - de az eladó ügyet sem vetett ránk. Két perc alatt elvesztett minket a hely.

Tudom, a példa nem kimondottan szolgáltatás, mégis az emberi tényezőn mennyi múlhat!

 

Boltot nyitnál?

Amikor bemegyek egy plázába, vannak üzletek, legyen szó mondjuk a ruhaüzletekről, ahová soha be nem tenném a lábam, míg mások a kedvenceim és módszeresen végigjárom őket. 
Valószínűleg a hangulat és a helyről kialakult kép az, ami vonz vagy taszít. 

Én szerencsére egyféle ember vagyok, másokat más vonz és más taszít. Te milyen embereket szeretnél bevonzani? Mindenkit nem tudsz!

Ám ha tudod, hogy kiket igen, az ő ízlésükre formálhatod a kínálatot, a színeket, a berendezést, a kommunikációt stb.

 

A vállalkozás origója, kiindulópontja és legfőbb meghatározója tehát: a vásárló!

Az elején ezt kell nagyon körüljárni: kik fognak vásárolni, miért ők, és hogyan fogod tudni őket bevonzani? Minden más csak ezután következik.

 

Pin It
Go to top