Hívj! Munkanapokon 17-19h között: +36-30-554-8967
kriszta@kerekikriszta.hu  

Hasznos? Oszd meg másokkal is!
Pin It

Persze fontos, milyen cégforma legyen, meg weboldal, meg sok minden más - de valójában csak kettő dolog kell, hogy rendben legyen a fejedben, de NAGYON!

A fejemben legyen rendben a vállalkozás? -kérdezheted meglepődve.

Nos, valójában az, hogy egy vállalkozás létrejön, már azelőtt megtörténik, hogy besétálnál a hatósághoz, hogy kiváltsd a vállalkozóit.
Megszületik abban a pillanatban, ahogy megfogan benned Az Ötlet.

Ezután az ötletet dédelgeted, csiszolgatod, érleled, körbejárod. Ezen a ponton vegyél elő egy papírt és egy tollat, majd írd le ezt a két kérdést:

1. Kinek szeretnéd eladni?

2. Miért pont neki szeretnéd eladni?

 

Túl egyszerűnek tűnik? Az is, meg nem is. Nagyrészt józan gondolkodás elég hozzá.

Vegyünk egy példát!

 

A kézműves

Legyen mondjuk virágdekoráció, amit árulsz.

Kinek szeretnéd eladni?
Menyasszonyoknak, akik esküvői dekorációt keresnek?
Vagy olyan nőknek, akik szeretik a lakásukat évszakonként csinosítani, feldobni egyedi és friss szépségekkel?
Esetleg férfiakat célzol, akik a kedvesüket lepnék meg egy szép és különleges alkalomra?

Találhatnánk még néhány csoportot, a lényeg: a különböző csoportokat máshol találod meg, és másképp kell őket megszólítani.
Vagyis az első kérdésre a válasz megmutatja, milyen felületeken kell jelen lenned!

Ha menyasszonyok a cél, akkor lehet menni esküvő kiállításokra, fizetni esküvői magazin megjelenésekért, együttműködni esküvőszervezőkkel például.
Ha lakásdekoráció, akkor jöhet az Instagram, csodás fotók, megfelelő magazinok, akár workshopokat is tarthatsz.
Ha férfiak, akkor felkereshetsz virágüzleteket együttműködéssel, reklámozhatsz kimondottan események előtt (pl Valentin nap).

Ha mindegyik... akkor egyedül nem fogod bírni, hogy ennyi felé szakadj.

Miért pont neki szeretnéd eladni?

Erre a válasz nem lehet átlagos. Sőt, minél konkrétabb a válaszod, annál könnyebb lesz megfogalmazni az üzenetedet, a reklámokban a szöveget.

Menyasszonyok esetén nem elég, hogy mert épp virágot keres az esküvőjére; virágot talál ezer másik helyen. Mit tudsz Te nyújtani neki, amit csak tőled kaphat meg? Milyen problémát vettél észre az esküvői virágdekorációs üzletágban, amire te remek megoldást tudsz nyújtani?
Nem ástam bele magam ebbe a területbe, nemrég még divat volt a DIY vonal az esküvőkön is: talán segíthetnél a menyasszonyoknak, hogy minél ügyesebben készíthessék el a saját dekorációjukat? Ez egy ötlet.

Lakásdekorációnál valószínűleg fel kell ülni a trendekre, figyelni, mi fog beszivárogni. Téged választanak, ha mondjuk egy egyedi stílust képviselsz, ami most ráadásul trendi is. Ha olyan egyedi megoldásokat tudsz ajánlani, amit más nem. Ha mondjuk nehézkes egy virágdísz kiszállítása, te megoldod. Vagy olyan technikai bravúr van a birtokodban, amivel az egész iparágat megreformálhatod?

Ha a férfiakat választod, a válaszod szólhat például a bizonytalanoknak: elég rád bíznia magát, fantasztikus eredményt fog kapni. 

A miért pont neki... kérdésre azt is figyeld magadban: mi a szívügyed, mi lobbant lángra, hol bukkan fel a szenvedély?

 

Összegezve

Ha tudod, kinek szánod a termékedet/szolgáltatásodat, tudni fogod, hol találod őket, merre indítsd a megjelenéseidet.

Ha tudod, miért pont nekik tudsz segíteni, megkülönbözteted magad a piacon, konkrét üzenetet tudsz átadni, magukra ismernek és azt mondják majd: pont erre van szükségem!

 

Felírtad már a saját válaszaidat?

Ha úgy gondolod, egyedül nem megy, a vállalkozás indítás, keress egy találkozásra, részletek ITT!

 

 

Hasznos? Oszd meg másokkal is!
Pin It

Kereki Kriszta vagyok, mikrovállalkozók mentora

- 9 évig kézműves vállalkozó
- 3 gyermek anyja, feleség
- hobbim a zenélés, horgolás
A Te kreatív marketing segítőd (ha szeretnéd)

Kapcsolat >>

 

 

Go to top