Hívj! Munkanapokon 17-19h között: +36-30-554-8967
kriszta@kerekikriszta.hu  

Pin It

Csalafintán kétirányú a kérdésem: 1. Hová szeretnél eljutni Te magad? 2. Meddig viszed magaddal az ügyfeleidet?

Tehát: hová szeretnél eljutni?

Ez egy fantázia játék: képzeld el, hogy beüt a siker, eltelik pár év... milyen lenne akkor egy napod? Milyen lenne a céged? Hogyan képzeled el azt az életet? 

Miért fontos ez?

Egyrészt motivál, hogy elérd a vágyott állapotot. Másrészt gondolkodásra sarkall: miképpen tudnád elérni? A vállalkozói lét szinte minden nap megoldásokért kiált! Minden nap jön valami, ami még nem volt, és amit meg kell oldani. Változnak a jogszabályok? Megszűnik a beszállítód? Elfogyott a csomagolás? Beüt egy nem várt trend? 

Ahhoz, hogy akard megoldani: kell legyen egy vízió, egy cél, amiért küzdesz!

 

Hová viszed az ügyfeled?

Ez egy egészen más kérdés, mégis fontos. Nem az egyszeri vásárlás a cél, hosszú távon kell gondolkodni. Van a most; most valaki megveszi, amit árulsz. Ha jól fogtál neki, akkor ez a dolog értéket fog adni, jobbá teszi a vevő életét, megoldja egy problémáját, vagy bármilyen módon hozzátesz az életéhez. Rossz lenne, ha nem lennél Te és az, amit árulsz!

Mit adsz neki másodjára? És azután? Tudod fokozni a dolgot? 

Képzeld el, hogy valaki visszajár hozzád éveken át: hogy változik az élete? Hogy lesz szereped ebben a változásban?

Miért fontos ez?

Egyrészt a visszajáró vásárlók adják egy kisvállalkozás stabilitását, másrészt kell legyen itt is egy cél, egy ügy, ami mellé oda lehet állni. 

 

Mindez túl messze van a vállalkozás mindennapjaitól? Túl elvont? Nincs gyakorlati haszna?

A vállalkozói gondolkodásmód egy újfajta állapot, ami idővel átjárja a legkisebb cselekvéseket és döntéseket is. Ahogy kommunikálsz az ügyfelekkel, ahogy fejlődsz, ahogy döntesz egy új dologról vagy épp ellene - mindennek köze van ahhoz a távlati látásmódhoz, amit a fenti két dolog jelent.

Gondolkodj előre, hosszú távra, láss messzebbre, mint a napi operatív feladatok, hogy örömöt, szenvedélyt élhess meg, és engedd, hogy ezt érezzék a követőid is!

 

Pin It
Go to top