Hívj! Munkanapokon 17-19h között: +36-30-554-8967
kriszta@kerekikriszta.hu  

Pin It

Nagy nehezen összeverbuválsz párszáz követőt facebookon, majd elégedetten hátradőlsz: legalább ennyien már látják, mit csinálok... gondolod. De NEM!

 

A facebook sajnos nem adja magát ilyen könnyen. 

Van egy alapelvem: vagy pénzzel, vagy az időddel fizetsz, legyen szó bármiről.

A facebook esetén is igaz ez: vagy kivársz, beleteszel jó sok munkát a napi változatos posztolásba, vagy hirdetsz és fizetsz.
Mindkettőre stratégia kell, és hogy tisztában legyél a saját alapjaiddal: kinek szeretnél pontosan értékesíteni és miért?

Ráadásul olyan sok oldal és tartalom van már a közösségi oldalon, hogy valamiképp szűrnie kell, ki mit lát a hírfolyamában.
Úgy döntött, kétféle tartalom fog ott megjelenni: amiről úgy véli a face, hogy érdekli az adott embert, illetve amiért fizetnek, hogy megjelenjen (ez is érdeklődés alapú, vagyis a kettő majdnem ugyanaz).

Mi az elsőbe szeretnénk tartozni, mondjuk emberünk a kertjét szeretné rendbetenni, ezért kertészettel kapcsolatos oldalakat nézeget, ilyen csoportokba lép be és szól hozzá, vagy kérdez.
Nekünk pont ilyen termékünk van, viszont emberünk figyelméért verseng az összes ilyen témájú felület. Hiába követ be minket is, a face előbb jeleníti meg a fizetett tartalmakat számára, illetve azokat, akik aktívak a mi oldalunkon!

Ha posztolsz, láthatod alatta, hány embert ért el az adott írás - töredéke lesz a követőidnek. A fenti mechanizmus az oka ennek.

Amennyiben fizetni nem tudsz, hogy többen lássák, amit írogatsz, meg kell tanulnod úgy írni, hogy aktivitást váltson ki. Úgy tudom, a facebook azt is figyeli, görgetés közben lelassítunk-e egy kép felett, vagy épp hány másodpercre álltunk meg, hogy pl elolvassunk valamit. Számon tartja a kattintásokat, a lájkolást, és persze a legjobb, ha sok-sok hozzászólást vált ki az adott bejegyzés.

Vagyis írj:

- provokáló, megosztó posztokat
- kérdést tartalmazó posztokat
- olyan játékot, amiben hozzászólni kell a nyeréshez (megosztást kérni, másokat tag-gelni tilos!)
- fejezd be a mondatot típusú posztot
- fejtörőt, ahol megírhatja a megoldást
- stb stb (legyél kreatív, ne másolj, és kapcsolódjon a témádhoz, célcsoportodhoz mindez!)

Ha kitartóan így teszel, ráadásul még azt is figyeled, melyik napszakban aktívak a követőid (elemzéseknél megnézheted) és ilyenkor posztolsz, feltornászhatod az elérést akár 25-30%-ra is! Minél több követőd van, annál nehezebb ezt elérni, kis oldalaknál még könnyebb.

Ugyanakkor rászoktatod a követőket, hogy nálad aktivitás van, kommunikáció van: te is válaszolj a kommentekre, tegyél fel újabb kérdéseket, hogy tovább duzzaszd az eléréseket.

Ha még ezt is kevésnek érzed, akkor sajnos nem marad más, mint a hirdetés - de ez egy következő állomás!

Szeretnél értesülni a friss blogbejegyzésekről? Iratkozz fel itt >>

Pin It
Go to top