Hívj! Munkanapokon 17-19h között: +36-30-554-8967
kriszta@kerekikriszta.hu  

Pin It

Neked is görcsbe ugrik a gyomrod, ha arra gondolsz: kampányolnod kellene?
Pedig nem arról van szó, amit a választások előtt csinálnak, sőt! 

Lássuk, hogyan csinál kampányt egy mikrovállalkozó!

Miért van szükség kampányra?

Az emberek alapvetően szeretnek halogatni (hacsak nem azonnali beavatkozást igényel egy probléma). Nézelődnek, keresgélnek, más kerül a fókuszba... ráadásul ha valami bármikor elérhető, akkor bármikor (=soha) élnek a lehetőséggel.

Persze termékcsoporttól függ, kell-e olyan választék, ami mindig elérhető; furcsa lenne egy pékség, ami csak néha nyit ki! Ugyanakkor egy pékségben is lehetnek limitált, különleges termékek, amik nem mindig kaphatóak!

 

Milyen alapvető dolgok kellenek egy kampányhoz?

  1. Közönség
    Jó, ha van egy hírlevél listád, legalább párszáz feliratkozóval. Ha jól csináltad a feliratkoztatást, akkor ők mind valódi érdeklődők, akik alig várják, hogy értéket kínálj nekik!
    Ezt kiegészítheted facebook oldallal/csoporttal, remarketing listákkal, Instagram és egyéb közösségi felületekkel, ahol aktívan kommunikáltál eddig is a követőiddel (ha valamelyik még idegen, ne foglalkozz vele, elsőre nem létszükséglet).

  2. Ajánlat
    Egy kampányban egy dolog legyen a fókuszban; ha sok cuccod van, válassz ki egyet, vagy készíts csomagajánlatot.
    Az ajánlat elsőre soha ne árakció legyen! Inkább tegyél mellé olyan ajándékokat, amik neked nem kerülnek sokba, de a célközönséged részére jelentős értéket ad.
    Pl tanácsadás, kiegészítő valami a fő termékhez, ami nélkül kevésbé jól tudná használni, ajándék egy másik vállalkozótól (kedvező áron) stb.
    Mindent árazz be! A fő termék mellé számokkal írd oda, melyik ajándék mennyi pluszt ér; a legjobb, ha sikerül olyan ajánlatot összerakni, aminél szinte nullára jön ki a vevő oldaláról a tranzakció (persze Neked érje meg azért).

  3. Limitek
    A kampánynak legyen eleje és vége. Mindkettő elengedhetetlen! A "készlet erejéig" sajnos elcsépelt, ez csak akkor működhet, ha oda is írod, még mennyi van belőle.
    Egyéb esetben szabj egy végső napot és időpontot, ameddig él az akciós ajánlat. Soha ne hosszabbítsd meg!!!!
    Az eleje pedig azért fontos, hogy már előre tudd kommunikálni, hogy valami készül, felcsigázd az érdeklődést!
    A kampány időtartama lehet 1-3 napos rövid, 5-10 napos közepes és lehet ennél hosszabb is; a terméktől függ, annak bonyolultságától, illetve az összegtől, amibe kerül!

  4. Megrendelőoldal
    Kell egy jól felépített landing page, vagyis egy olyan oldal, amin szépen felsorolod, mi az ajánlat lényege, miért éri meg ezt most megvenni, meddig érhető el, és persze maga a megrendelő felület is itt található.
    Ez legyen szellős, ha valaki csak végiggörgeti, a legfontosabb részek legyenek kiemelve.
    Legyen egyértelmű, velős, egy 6 éves gyerek is megértse, úgy kell megírni.
    Ha webáruházad van, a termékoldalt bővítsd úgy, hogy ezek szerepeljenek rajta.
    Fontos, hogy az érkező oldal főcíme legyen szinkronban azzal a szöveggel, amit majd hirdetésben, hírlevélben stb. használsz, és a vizuális elemek (színek, képek) is ugyanazok legyenek!

  5. A levelek
    - a kampány előtt kiküldesz egy-két figyelemfelkeltő levelet, hogy valami készül
    - a nyitónapon kiküldesz egy értesítőt, plusz kifejted részletesen a kampány részleteit
    - 2 naponta küldj újabb levelet, amikben kiemelsz egy-egy fontos részletet, írsz olyan hasznos tartalmat, amivel értéket adsz, elgondolkodtatsz. Egyikben lehetnek korábbi vásárlóktól beszerzett vélemények a termékedről, írhatsz a garanciádról (ha van), szeretik a sztorikat, és persze mindegyikben legyen több átkattintási lehetőség a megrendelőoldalra, feltüntetve a határidőt is.
    - a kampány utolsó napján 2-3 levelet is küldhetsz, ezek már csak arról szólnak, hogy itt a vége, már csak x óra van hátra

  6. Kiegészítő lehetőségek
    Ha van remarketing listád beállítva az érkező oldalra, indíthatsz rá hirdetést.
    A kampányideje alatt a facebookon és egyéb közösségi felületeken is a kampányról posztolj, hasonlóan a hírlevélben írtakhoz.
    Egy-egy posztot hirdetésként ki is emelhetsz.
    Írhatsz a termékhez kapcsolódó blogbejegyzéseket, ennek képei mehetnek a Pinterestre, Instagramra, attól függően, mid van.

 

Nagy vonalakban ezeket kell kidolgozni egy kampányhoz, persze tudom, hogy a részletekben rejlik a lényeg - ha úgy gondolod, szükséged lenne segítségre tőlem, keress meg!

Pin It
Go to top