Hívj! Munkanapokon 17-19h között: +36-30-554-8967
kriszta@kerekikriszta.hu  

Pin It

Vásár: lebeszéled, kifizeted, elmész, kipakolsz, árulsz, hazajössz. Miket gondolj át, mielőtt mindebbe belefogsz?

Egy rendezvény, vásár vagy kiállítás is egy marketingeszköz: méghozzá olyan, ami felnagyít mindent, a kiadásokat is beleértve.

Így készülj fel, hogy sikeres rendezvényt tudhass majd magad mögött!

 

Egyáltalán honnan tudhatod, hogy megéri elmenni egy bizonyos helyre?

Két oldalról közelítjük meg a kérdést. Egyik a Te oldalad: mi most a 3 legfontosabb dolog, amiben fejlődnöd, növekedned kell? Bevételszerzés? Új érdeklődők begyűjtése? Új termék bevezetése? Piackutatás? ...
Írd le, majd gondold végig, a rendezvény vajon támogatja-e ezeket a célokat, vagy nem?

A másik a szervezői oldal: Mennyire megbízható az, aki szervezi? Vajon mindent megtesz, hogy hirdesse az eseményt? Hogyan mozgatja meg az embereket, hogyan kommunikál, egyáltalán milyen célcsoport lesz jelen? Azok, akiknek épp te szeretnél árusítani?

 

Eldöntötted, hogy jó lesz neked, hogyan tovább?

Jó pár dolgot kell előre kigondolnod, hogy felkészülten mehess.

  • Ha ez egy ismétlődő rendezvény, és van lehetőséged rá, előre nézd meg, a konkurenciából ki van jelen és milyen a standja, megjelenése - hogy te véletlenül se hasonlíts rá!

  • Gondold végig vásárlói fejjel, miért éri meg az érdeklődőnek, hogy épp tőled, épp most vásároljon? Mi az a legfőbb érték, legfontosabb üzenet, amit át kell adnod neki a megjelenéseddel, a termékeddel, vagy akár egy jól összerakott mondattal?

  • Ehhez az üzenethez kapcsolódjon a stand kinézete: a színek, az anyagok, a felépítés, minden. Ha környezettudatosság lesz az érték, ne műanyag dobozokat vigyél például.

  • Ha van már a weboldaladnak arculata, a standon is ugyanazokat a színeket, betűtípusokat stb. használd, az öltözéked is összhangban lehet vele.
    Minden írott anyag (névjegykártya, szórólap, tájékoztató, roll-up stb) is legyen harmóniában a fentiekkel.
    A szórólapon ne csak elérhetőség legyen, hanem valamilyen hasznos dolog, ami kapcsolódik a termékeidhez: mese, játék, hasznos tanács, kupon stb.

  • Tudd, mi a legfőbb célod a rendezvénnyel! Legjobb, ha van egy értékesítési célod (pl mennyi bevételt szeretnél elérni, hány vásárlót stb.), egy kommunikációs célod (pl feliratkoztatni az érdeklődőket, tudatosítani hogy létezel, márkát építesz stb.) és egy piackutatási célod (megtudni a vásárlóidról azt, hogy...)
    Ezeket a célokat számszerűsítsd, és időarányosan ellenőrizd, hol tartasz, hogy még időben tudj változtatni, ha valami nem olyan jól megy.

  • A célok függvényében írj egy-két forgatókönyvet: hogy szólítod meg a nézelődőket, milyen nyitómondatokkal kezdesz, a választól függően hogy vezeted tovább a beszélgetést, hogy a céljaid teljesüljenek. Ha nem történik a várt eredmény, hogyan tudod majd kedvesen de határozottan lezárni a beszélgetést, hogy foglalkozhass másik vevővel.

  • Gondold végig, a rendezvény után hogyan éred majd el őket? A szórólapon lesz egy egyedi oldalcím, amit előre elkészítesz? Feliratkoztattál, és kimegy nekik majd levél? Írd meg előre és időzítsd be! Névjegyeket gyűjtesz és felhívod majd őket egyesével? Még számtalan utánkövetési lehetőség van, de előre találd ki!

 

Szeretnél értesülni a friss blogbejegyzésekről? Iratkozz fel itt >>

Pin It
Go to top