Hívj! Munkanapokon 17-19h között: +36-30-554-8967
kriszta@kerekikriszta.hu  

Hasznos? Oszd meg másokkal is!
Pin It

Először hobbi; boldog vagy, ha az ingyen közzétett leírásaidból, segítségeddel valaki alkot.
Aztán vállalkozás; elkezded féltve őrizni a nehezen kitaposott utad szakmai trükkjeit.

Hol az egészséges határ?

 

Azt vallom, a vállalkozás alapja az, hogy értékes dolgot adunk a vevőnek, legyen szó tudásról, szolgáltatásról vagy tárgyról.

Maga a főtevékenységünk tehát nem épül gagyira, mert ha ezt reklámozzuk, akkor ez nem hosszútávú építkezés.

Azonban fontos, hogy az ingyen adott dolgok is értékesek legyenek, semmiképpen sem gagyik!

Milyen ingyenes dolgokra gondolok?

  • tanácsadás, segítségnyújtás: valaki kérdez, mert nem tud választani, nem járatos a témádban stb. (akár azonnali eladást eredményezhet)
  • csali: az az ingyenes cucc, amit valaki megkap, cserébe megadja neked az email címét (érdeklődőszerzéshez, hosszú távú kapcsolatépítéshez kell)
  • blog: a google ez alapján fog a keresőben előre tenni, releváns találatok között így szerepelhetsz (hosszú távú építkezés, ismertséged növelése a cél)
  • Facebook, Pinterest, Instagram, LinkedIn stb: a rendszeres tartalmakkal frissen tartod az érdeklődést, változatosan tudod bemutatni, amit csinálsz (érdeklődőszerzéshez szükséges)
  • YouTube: ha a tevékenységed olyan, itt is adhatsz értékes tartalmakat videós formában, szélesebb közönséghez is eljuthatsz

Miért van szükség az ingyen adott anyagokra?

Egy részük a hosszú távú építkezést szolgálja, vagyis eleinte kell vele rendszeresen foglalkozni, utána működik szép csendben a háttérben (pl a blog).
Más részük, ha jól csinálod, új embereket ér el, akik ha érdeklődnek a terméked/szolgáltatásod iránt, feliratkoznak/követni kezdenek, így közvetlenebb kapcsolatban lehetsz velük

Ráadásul minden ilyen hozzátesz a márkád építéséhez!

Most lehet, hogy a nagy márkák ugranak be, és azt gondolod: neked olyan nincs. Pedig van. Ugyanis a márka nem más, mint hogy mi jut eszébe az embereknek rólad elsőként.
A cél elérni, hogy egy bizonyos -releváns- körben Te legyél A Név.

Például én arra törekedtem, hogy a gyöngyfűzés-oktatás területén ismert legyek a gyöngyfűzők körében. Nem kell, hogy a kőművesek is tudjanak rólam, ők nem fognak gyöngyöt fűzni. De a célcsoportom igenis tudja, hogy mire számíthat tőlem, és ez a benyomás minél pozitívabb legyen.

A célcsoportról, mint a vállalkozás nulladik legfontosabb lépéséről ITT olvashatsz!

 

Nem fognak kihasználni?

Nos, sajnos ez a lehetőség benne van. Tanuld meg felismerni, és ebben az esetben bátran húzd meg a határt. A te játszótered, a te szabályaid.

Kihasználás alatt azt értem, amikor valamit ingyen adsz, és elkezd valaki érzelmileg manipulálni, hogy adj még többet. Húzza az idődet, hiába válaszolsz neki, mindig van újabb kérdése, ám egy fillért sem költött még nálad. 

Ha ez elkezd már zavarni, kellemetlenül érzed magad miatta, bátran mondd/írd neki: ez olyan összetett dolog, hogy csak tanácsadás keretében tudsz segíteni, amikor csak rá figyelsz, csa az övé vagy, ennek díja x Ft.

 

 

Észrevetted már, hogy amikor nagylelkűen adsz, mi történik?

Én apró szívességeknek hívom a mindennapi életben: magad elé engedsz a sorban egy idősebb embert vagy kisbabával érkezőt; kiengeded a kikanyarodni akaró autóst; odaugrasz, ha valaki elejt valamit...

A legtöbbször azt veszem észre, hogy én is visszakapom ezeket. 

A minap a gyógyszertár előtt ácsorogtunk nyitás előtt pár perccel az ajtóban. Egy hölgy utánam jött, de magam elé akartam engedni, mert nem siettem. Erre nemcsak ő tiltakozott, hanem az előttem érkezett férfi MINDKETTŐNKET maga elé engedett! Nagyszerű példája annak az elvnek, hogy ha adni tudsz, kapni is fogsz!

És azon gondolkoztál már, hogy miért veszed (vagy nem veszed) észre ezeket? Szerintem ez azért van, mert nem mindegy, mire fókuszálunk.

Ha kocsit akarsz venni, elkezded figyelni a közlekedő autók típusát, színét, külsejét. Ha várandós leszel, hirtelen mennyi várandós bukkan fel az utcákon!
A fókusz legyen a pozitív dolgokon: ha az a szemléleted, hogy jó adni, akkor könnyebbe észreveszed, amikor te magad is kapsz - de ez fordítva is igaz!

Mennyivel szebb a világ ezzel a látásmóddal - tegyél hozzá még több jóságot, hidd el, megéri!

 

Tetszett? Iratkozz fel blogértesítőre, és oszd meg másokkal is!

 

Hasznos? Oszd meg másokkal is!
Pin It

Kereki Kriszta vagyok, mikrovállalkozók mentora

- 9 évig kézműves vállalkozó
- 3 gyermek anyja, feleség
- hobbim a zenélés, horgolás
A Te kreatív marketing segítőd (ha szeretnéd)

Kapcsolat >>

 

 

Go to top