Hívj! Munkanapokon 17-19h között: +36-30-554-8967
kriszta@kerekikriszta.hu  

Hasznos? Oszd meg másokkal is!
Pin It

Képzeld el, hogy reggelente elég csak ránézni a megrendelő felületre, majd azzal foglalkozni, hogyan fogod kiszolgálni a vevőidet... 

Vajon csak álom, vagy létezik egy önműködő "gépezet", ami folyamatosan szállítja a vásárlókat?

A rövid válasz: létezik. 

Persze függ attól, mit árulsz, milyen csatornákat használsz, és mennyi időd (vagy pénzed) van kiépíteni egy rendszert.

A rendszer lényege, hogy legyenek látogatóid, legyenek érdeklődőid, végül belőlük vásárlóid.

Mit árulsz?

Kezdjük a termékpiramissal. Bármit árulsz ugyanis, ha van olyan direkt erre a célra nagyon olcsón adott, egyébként a vevő számára értékes terméked, amin nem kell sokat gondolkodni, ami kapcsolódik a fő termékedhez, amit nem kell magyarázni, akkor nyert ügyünk van. Ezt hívjuk belépő terméknek.

A jó belépő termék ugyanis meg is szűri a látogatókat.

Látogató, aki elmegy a boltod előtt, vagy rátéved a honlapodra, facebook oldaladra. Egy pillanat alatt eldönti, hogy a téma számára aktuális-e, érdekli-e, ettől függően belép és szétnéz, vagy virtuálisan elkezd tovább nézelődni az oldaladon. 
Még információt gyűjt, lehet, hogy csak reagált arra, amit nálad látott, talán úgy van vele, picit később akar vele foglalkozni -> tőlük kell olyan adatot begyűjteni, amivel később elérheted őket. Egy email címet, egy telefonszámot, vagy remarketing listára tenni (ez utóbbi a haladó szint). Ehhez kell egy olyan anyag, amit letölthet vagy a kezébe adsz, ami segíti a tájékozódásban, esetleg egy konkrét problémájára ad hatékony és gyors választ. Ez a csali.

Ha a látogató úgy érzi, szüksége van arra, amit kínálsz, de még nem ismer eléggé, jól jön a belépő termék, amivel kipróbálhatja, mit tudsz. Ez lehet egy próbanap, egy állapotfelmérés, egy termékminta, vagy a fő termék egyszerűsített változata.
Ez legyen értékes, hasznos, ám ehhez képest kerüljön olyan összegbe, amit gondolkodás nélkül kifizetnek, ugyanakkor szűri a későbbi valódi vásárlókat.

Vagyis az első eleme a rendszerednek egy jó, kipróbált és bevált belépő termék, illetve egy ingyenesen adott csali.

 

Milyen csatornákat használsz?

Dolgoznod kell azon, hogy legyenek látogatóid. Ebben segít egy blog, amit megtalálhatnak a google keresőből, lehetnek olyan posztjaid, amit sokan megosztanak, lehetnek követőid a különböző online felületeken, hozzászólhatsz szakmai szempontból fórumokon vagy csoportokba feltett kérdésekre, illetve lehet ajánlói rendszered is idővel.

A látogatókból érdeklődőt kell azonban "csinálni", elérni, hogy kapcsolatban maradjatok, méghozzá önkéntes alapon: olyan hasznos dolgokat adsz azoknak, akiket érdekel a témád, hogy szívesen adják meg elérhetőségüket, hozzászólnak a posztjaidhoz, elkezditek egymást kölcsönösen megismerni.

Különbség van, ha fizikai boltod van, vásározol, vagy ha online működsz. Bár a rendszer maga ugyanaz lesz, ha hús-vér valódban találkozol a vásárlókkal, ki kell találnod azt a mechanizmust, amivel elkéred az adataikat, mindemellett az online eszközöket IS kell használnod.

Az online jelenlét megkerülhetetlen: jelen kell lenned különböző felületeken, ezek leggyakrabban: saját weboldal, facebook üzleti oldal.
A további lehetőségeket a célcsoport határozza meg (hol töltik az időt, hol tájékozódnak a potenciális vásárlóid), pl Instagram, Pinterest, LinkedIn, facebook csoportok, fórumok, nyomtatott sajtó stb.

Legegyszerűbben és legolcsóbban emailben tudod majd elérni az érdeklődőket, ehhez a fent részletezett csalit és belépő terméket használd (ne feledkezz meg az adatvédelmi szabályok betartásáról!), de ha hozzájárulnak az emberek, telefonon, postai úton és hirdetéssel is elérheted őket.

A második elem a rendszerben az a módszer (automatizmus), amivel eléred, hogy megadják valamilyen elérhetőségüket neked az érdeklődők. Ehhez muszáj jelen lenni fizikailag és/vagy online minél több felületen, hogy megtaláljanak, és ezeken a felületeken ott legyen a lehetőség, ahol megadják az adataikat az érdeklődők.

 

Érdeklődőből vásárló

Lehet, hogy valaki meglátja, amit csinálsz és azonnal vásárol, de belőlük van a kevesebb.
Gyakoribb, hogy kiépül egy kapcsolat, hírleveleket küldesz csupa hasznos tartalommal, beszélgetsz a követőiddel az online felületen vagy ha van fizikai boltod, vásározol, akkor személyesen is, majd ha elég sokan vannak (kb 100 feliratkozó), akkor megcsinálod az első kampányodat. (Első kampányod: hogyan kezdj neki? >>

A kampány tapasztalatait aztán összegzed, majd megismétled még ügyesebben 3 havonta, vagy akár havonta is, csak mindig legyen más a termék és az ajánlat.

Itt kezdődik egy összetettebb rendszer.

1. Folyamatosan dolgozol azon, hogy legyenek új látogatóid: blogolsz, posztolsz, fotózol, rendezvényekre mész, fórumokon nyüzsögsz stb.
2. Bővíted a módot, ahogyan a látogatókból érdeklődő lesz: újabb csali(k), újabb belépő termékek, újabb felületek, ahol jelen lehetsz. Javítod a megjelenést, új hirdetéseket próbálsz ki.
3. Ahogy egyre több a feliratkozód, egyre több visszajelzést is kapsz, amik alapján fejlesztheted a termékkínálatot. Ez egyrészt egyre több témát ad az 1. ponthoz, másrészt egyre változatosabb kampányokat tudsz csinálni.

Lehet termékbevezető kampányod, lehet szezonalitáshoz kapcsolódó ajánlatod, lehet ajánlatod azoknak, akik még csak most iratkoztak fel, és lehet azoknak, akik már régebb óta követnek, de még nem vásároltak. Megkeresheted azokat, akik már vettek tőled valamit, és ajánlasz nekik valami mást, összetehetsz két terméket, és együtt ajánlhatod őket.
Kereshetsz valakit, akivel közös kampányt csináltok, ő a te termékedet adja a sajátjához és fordítva (exkluzív csomag).
És ez csak pár ötlet!

 

Idővel a rendszer önműködő lesz

Ha már sok blogbejegyzésed van, a google egyre inkább segít, hogy megtaláljanak.
Ha sok követőd van, egyre könnyebb lesz, hogy a közösségi felületeken rád bukkanjanak.

Ha már kitapasztaltad, milyen módon adják meg legkönnyebben (és miért) az elérhetőségüket az emberek, szinte folyamatosan lesznek új feliratkozóid, automatikusan.
Már elég lesz ritkábban írnod a blogra, anélkül is jönnek az emberek és iratkoznak fel az érdeklődők.

Ha már van egy időzített hírlevél sorozatod, amit automatikusan küld ki a rendszer az új feliratkozóknak, akkor jönnek majd a belépő terméket innen megvásárlók, és idővel egy-egy jól sikerült kampányodat is beállíthatod, hogy automatikusan menjen ki mondjuk 3 havonta egy bizonyos csoportnak. Aztán ezeket is bővíted...

Mintha először egy kis ér lenne a birtokodban, aztán több ilyen ér patakká áll össze, végül egy folyót fog táplálni ez a sok-sok apró részlet.

 

Nagy munka ez? Igen.

Lehet ezt kis költségvetésből is elkezdeni: magad rakod össze a weboldalt, a fotókat, a posztokat, a hírlevélrendszert, és organikusan várod, hogy terjedjen a híred.
De ha van tőkéd, mindezt fel lehet gyorsítani hirdetéssel, profi szakértőkre bízott részfeladatok kiszervezésével.

Nem mindegy ugyanis egy weboldalnál a megjelenés, a keresőoptimalizálás, hogy mit hová teszel.
Bizalomgerjesztőbbek a profi fotók, az üzenetet hordozó arculat, célzott és profi szövegek.

A folyamatot jelentősen gyorsítja, ha hirdetésre is költesz, persze itt se mindegy, mire, hogyan és mennyit.

 

Ha igazán hiszel benne, hogy amit csinálsz, értéket ad, jobbá teszi az emberek életét, akkor ez át fog segíteni a nehézségeken!

Tetszett? Iratkozz fel blogértesítőre, és oszd meg másokkal is!

 

 

Hasznos? Oszd meg másokkal is!
Pin It

Kereki Kriszta vagyok, mikrovállalkozók mentora

- 9 évig kézműves vállalkozó
- 3 gyermek anyja
- feleség
- kávéfüggő
A Te kreatív marketing segítőd (ha szeretnéd)

Kapcsolat >>

 

 

Go to top