Hívj! Munkanapokon 17-19h között: +36-30-554-8967
kriszta@kerekikriszta.hu  

Hasznos? Oszd meg másokkal is!
Pin It

Márkája nem csak a nagy multiknak van! Sőt, minél kisebb vagy, annál inkább te magad leszel A Márka, amit csinálsz veled fogják azonosítani.

Vajon mi ugrik be az embereknek elsőre a neved hallatán? Semmi? Vagy valami negatív dolog?

Mit tehetsz -és kell tenned-, hogy tudatosan építsd ezt a képet?

A márkaépítésnek 3 fő célja van: vegyenek észre, legyél hiteles és jegyezzenek meg!

Ahhoz, hogy észrevegyenek, minden lehetőséget meg kell ragadnod a megjelenésre.

Ellenőrizd az alábbi listát, és haladéktalanul tegyél lépéseket ott, ahol hiányod van!
Persze vedd figyelembe az erőforrásaidat ÉS hogy a célcsoportod is ott legyen, ahol megjelensz; hiába csinálsz pl facebook csoportot, ha a közönséged inkább rendezvényekre jár.
Valamint azt is gondold végig, mi az erősséged, és azzal kezdj! 

Vagyis a listát fusd végig, pipáld, ami megvan, a többit pedig aszerint tedd sorba, mennyire éred el velük a célcsoportodat:

  • van honlapod
  • van blogod
  • van videód
  • van facebook oldalad
  • van facebook csoportod
  • van Twittered
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube
  • rendszeresen hozzászólsz a szakmádba vágó fórumokon, facebook csoportokban
  • rendszeresen mész konferenciákra, szakmai kiállításokra
  • részt veszel tréningeken, előadásokon
  • részt veszel vásárokon
  • megjelensz magazinban, könyvben, rádióban, TV-ben...
  • reklámozol (online, offline)
  • működtetsz ajánlói rendszert
  • van saját stílusod (szóhasználat, szófordulatok, arculat stb.)

 

Oké, már látnak, de el is hiszik, amit mondasz?

A hitelesség építése hosszú folyamat. Minden, amit a fenti csatornákon megjelenítesz, hozzátesz vagy elvesz belőle.
Jól gondold meg tehát, mielőtt valamit leírsz, felteszel, lájkolsz, megosztasz stb.!

Nézd át az idővonaladat, közösségi felületeidet: vajon építi a márkádat minden, ami ott megtalálható?

Külön kiemelném, hogy a személyes profilodon legyen ott, mivel foglalkozol, kattinthatóan (pl Facebook névjegy -munkahelyeknél a vállalkozói oldalad), én magam számos esetben nem találtam meg az illető oldalát, pedig nagyon érdekelt volna a terméke...

A hitelességhez tartozik a honlapod Rólam oldala, ami a nevével ellentétben nem rólad kell, hogy (kizárólag) szóljon. 
Mutatkozz be, ki vagy, mivel foglalkozol, ám itt rögtön térj rá (1-2 mondat!), miért lesz ez jó a vásárlóidnak!
Ne írj magadról kisregényt, legyél tömör, lényegretörő - kivéve, ha nagyon egyedi stílusban írsz, ami rögtön beszippantja az olvasót.

Ha szükséges a hitelesség miatt, felsorolhatod röviden a végzettségeidet, referenciákat, média megjelenéseket, de tüntesd fel a missziódat és az elérhetőségeidet is.

Ahhoz, hogy egy potenciális új vevő megbízzon benned, adnod kell.
Adni nevet, arcot, szakmai tudást, információt, referenciát, törvényi-jogi megfelelést, aktualitást, háttérinfót, történetet stb.
Legyen rendben az adatvédelmi tájékoztatód, az ÁSZF, legyen kiírva a cégneved, székhelyed, tárhelyszolgáltatód adatai. Ezek kötelezőek ugyanis.

Akkor leszel hiteles szakértő, ha

  • nagyon értesz a területedhez (referenciák, szakmai bejegyzések)
  • ezt a tudást képes vagy átadni (laikusok számára érthetően írsz, beszélsz)
  • tanulsz, fejlődsz, képzed magad -és ezt meg is mutatod
  • látható vagy (lsd első blokk felsorolása)
  • elérhető vagy (email, telefon, cím, stb. és válaszolsz is, fel is veszed)
  • valamiben más vagy, mint a konkurensek - és ezt kommunikálod (lsd harmadik blokk ezután)
  • következetes vagy
  • átlátható vagy

 

Már látnak, hisznek neked - de eszükbe jutsz, ha szükség lenne rád?

Karakter: lehet, van már egy arculatod, megjelenésed, ez nagyon jó! Kivált, ha a célközönségednek bejön, azonosulni tudnak vele, ha a márkádat erősíti.

Ugyanilyen fontos, hogy a nevedhez, személyedhez kapcsolódóan is legyen karaktered. 
Rendezvényen lehet olyan a ruhád, mint a honlapod (névjegyed, szórólapod, csomagolásod stb.) színe.
De kiemelhetsz néhány tulajdonságot/öltözködési jegyet/kedvtelést, amik együtt egyedi "ujjlenyomatot" jelentenek, összeforrnak veled, ezáltal nem lesz másolható a személyiséged, ami a tevékenységedhez kapcsolódik. Nem szuper?

Nem kell görcsösen kitalálni valamit, amit magadra erőltethetsz, inkább azt gondold végig, van-e valami furcsaságod, szokásod, egyediséged, amit csak ki kell hangsúlyozni, időnként emlegetni itt-ott? Egyedi szóhasználat, szófordulat; egy aláírás minden leveled végén; öltözködési stílusjegy stb.

Ilyen lehet továbbá, ha egy szokatlan titulust ragasztasz a nevedhez (így lettem én anno gyöngyékszer-tervező, ami lefedte a tevékenységemet, de még senki nem használta akkor).

Ugyanakkor ha valakinek élőben mondod el, mivel foglalkozol, legyél egyértelmű, világos és tömör, hogy könnyen megjegyezze, megértse, és eszébe jusson, ha épp olyan problémája akad, amiben te tudsz segíteni.

 

Hasznos? Oszd meg másokkal is!
Pin It

Kereki Kriszta vagyok, mikrovállalkozók mentora

- 9 évig kézműves vállalkozó
- 3 gyermek anyja
- feleség
- kávéfüggő
A Te kreatív marketing segítőd (ha szeretnéd)

Kapcsolat >>

 

 

Go to top